*
A Teljes Tökéletességről nagyon nehéz beszélni, mert minden róla szól.
*
Aki meglátja a Dzogchen lényegét, az nem "realizál" vagy "ér el" semmit:
valójában a kontemplációjában a Tökéletes Beteljesedettség
Jelenvalóságának Van-sága tárul fel, amit - természetéből adódóan - soha senki nem is hagyott el.
valójában a kontemplációjában a Tökéletes Beteljesedettség
Jelenvalóságának Van-sága tárul fel, amit - természetéből adódóan - soha senki nem is hagyott el.
*
A Teljes Tökéletesség, a Végtelen Tér, az Olyanság és a Nagy Üresség
- ugyanazon Valóságot jelölő szavak.
- ugyanazon Valóságot jelölő szavak.
*
Az Atiyoga (अतियोग): "jógafeletti[ség]" állapota - úgy értelmezhető, hogy az, ami soha nem vált,
mert nem válhat ketté, nem lehet "összekapcsolni".
mert nem válhat ketté, nem lehet "összekapcsolni".
*
Nincs "ez", amivel "azt" egyesíteni lehetne.
*
Éppen az "összekapcsolás ["egyesülés"]" gondolatának felmerülése révén "válik ketté", de csakis illuzóriusan.
Éppen ezért elhibázott minden "gyakorlat", ami az Olyanság realizálását tűzi ki célul.
*
A végtelen világűrt nem az "valósítja meg", ha "eloszlanak a felhők".
A "felhők" - tudat. A "végtelen világűr" - tudat.
Az a tudat, mely ezt "felfogja" és "megalkotja", nem különbözik attól a tudattól,
mely mindezek végső alapja.
A "felhők" - tudat. A "végtelen világűr" - tudat.
Az a tudat, mely ezt "felfogja" és "megalkotja", nem különbözik attól a tudattól,
mely mindezek végső alapja.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése