Az Üresség: akár a Teljesség.




*

*

- Incarnatio Domini -


*

"Qui cum in forma Dei esset non rapinam arbitratus est esse se aequalem Deo. Sed semet ipsum exinanivit formam servi accipiens in similitudinem hominum factus et habitu inventus ut homo. Humiliavit semet ipsum factus oboediens usque ad mortem mortem autem crucis."

Philippenses, II. 6-8.


*

Nem a Szellem,
nem az Ige, és
nem Isten született meg,
mert az nem született,
nem teremtett,
időfeletti,
és örök.

És a Szellem
az Ige, és
Isten született meg:
láthatóvá vált a
Láthatatlan,
idővé
az Időtlen.

Az Isten-Ige Önkiüresítettsége volt az,
mely megszületett,
majd meghalt.

Aztán feltámadt.

*

A Karácsony nem ünnep,
nem tradíció,
hanem
emlékeztető,
felszólítás.

Jézus eme egyetlen üzenete pedig így szól:

"értsd meg, és tedd azt, amit én is tettem -

szüless újra, halj meg, és támadj fel."

_______________

Erre minden nap alkalmas.

Akár él köztünk avatár, akár nem.


*





*

Nincsenek megjegyzések: