Az Üresség: akár a Teljesség.




*

*

Rekviem


*

Ha valaki most beül a kocsinkba, azt láthatja, hogy hiányzik a padlóról jobb hátső ülés előtti sárfogó gumiszőnyeg.

*


Nagyjából két hete, szombat estefelé, az előttünk haladó autó elütött egy kölyökmacskát. Az állat bukfencezve gurult az út széléig, aztán botladozva megpróbált kimászni a füves járdaszegélyre. A kocsi továbbhajtott, mi megálltunk. Nagyon rossz állapotban volt a macska: hörgött, vérzett az orra, szája, füle, nyávogni sem tudott szegény. De mindezek mellett hihetetlenül szép és teljesen tiszta volt a tekintete. Körülbelül két hónapos lehetett.

Óvatosan rátettem egy gumiszőnyegre, amit a kocsiból vettem ki, de ahogy hozzáértem, rögtön menekülni akart, de nem volt elég ereje, hogy bármit is tegyen: gondolom egy ép csontja sem maradt - mindig összerogyott, és fájdalmasan emelgetni próbálta a fejét.

Öt perc múlva egy állatorvos háza előtt voltunk. Pechünkre külföldön volt az orvos, de a fia azonnal megadta egy kollégája számát. B. tárcsázta, és a doki azt mondta, azonnal kijön. Nagyon rendes volt.

Ekkor lélegzett utoljára a kismacska.

A kezeim között halt meg: most először éltem át ilyet.

A kimeredt szemei még utoljára szépen visszatükrözték a világ fényeit.

Egy folyóparton tettük ki.

A gumiszőnyeget kidobtam, csupa vér lett.


*

Sohasem tudhatjuk elsőre, minek mi az oka.

*

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Péter.
Emlékezzen a "Szégyen Dániára" című "buddhista" bejegyzésére!!!
...szerintem még másodjára sem tudhatjuk az okokat.
Csandaka

LeHeL írta...

Linkellek magamhoz :)

Nasa(R) írta...

Az előttetek haladó autós ebből az egészből max annyit vett észre, hogy megint egy "dög", és kárt tesz a kocsiban. Csak aztán amikor egy kamionnal szemben előz, akkor utoljára átvillan az agyán ugyanez a gondolat, csak más kontextusban...