*
Prologus
Körben állnak: Jézus, Buddha, Lao-ce, Ábrahám, Ekhnaton.
Az Igazság pedig,
minden egyénit és esetlegest visszatükröző gömbként,
középen van, egyenlő távolságra mindenkitől...
I.
Az oksági láncból keletkezés doktrínája csak a yogacara szempontjából értelmezhető teljesen és helyesen - e két tanítás pedig (ti. a pratitya-samutpáda és a yogacara) csak a szolipszizmus helyesen megértett és átélt pozíciójából nyeri el valódi értelmét és igazi létjogosultságát egy törekvő szellemi életében.
II.
A szolipszizmusban (akárcsak a madhyamaka és a yogacara tanaiban)
mintegy Önmagában-állóvá válik a "nem-én" -
de az oksági láncolatból való keletkezés is.
Epilogus
Egy ragadozómadár, egérrel a karmai közt,
békésen suhan át a felhős égen.
Honnan-hová? Senki sem tudja.
*
Prologus
Körben állnak: Jézus, Buddha, Lao-ce, Ábrahám, Ekhnaton.
Az Igazság pedig,
minden egyénit és esetlegest visszatükröző gömbként,
középen van, egyenlő távolságra mindenkitől...
I.
Az oksági láncból keletkezés doktrínája csak a yogacara szempontjából értelmezhető teljesen és helyesen - e két tanítás pedig (ti. a pratitya-samutpáda és a yogacara) csak a szolipszizmus helyesen megértett és átélt pozíciójából nyeri el valódi értelmét és igazi létjogosultságát egy törekvő szellemi életében.
II.
A szolipszizmusban (akárcsak a madhyamaka és a yogacara tanaiban)
mintegy Önmagában-állóvá válik a "nem-én" -
de az oksági láncolatból való keletkezés is.
Epilogus
Egy ragadozómadár, egérrel a karmai közt,
békésen suhan át a felhős égen.
Honnan-hová? Senki sem tudja.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése