Az Üresség: akár a Teljesség.




*

*

csak kószáltam...



...és nem törődtem senkivel és semmivel

most húsvétkor fordult velem elő először az, hogy senkit nem hívtam fel, senkit nem köszöntöttem meg, senkit nem üdvözöltem (a szomszédok, a barátaim, a családom - mintha távoli árnyakká váltak volna): semmiféle külsőséggel nem foglalkoztam - olyannyira el voltam mélyülve, olyan mély völgyekben és olyan magas hegycsúcsokon jártam, hogy erre csak most döbbentem rá igazán...

végre... elfeledkeztem magamról

(...)

számomra a húsvét, a szellemi újjászületés szimbóluma a körévben, figyelmeztető mementó, jobb esetben kapu - de semmiképpen sem profanizált "népünnep", a maga gyermeteg kis illúziópótló mechanizmusaival...

(...)

egyszóval, az elmúlt pár napban mintha nem én cselekedtem, nem én mentem volna kirándulni a hegyekbe: mintha nem én sétáltam volna el a kolostorhoz - mintha ez alatt az idő alatt belül éltem volna igazán, nem kívül; mintha a szellem egy kis időre átvette volna az uralmat a lélek gyengeségei felett...

hm, nagyon hasznos, megfoghatatlan és felfelé mutató élmények, hatások, felismerések értek a valóság természetét illetően - mintha egy lépéssel megközelítettem volna a belső világhegy csúcsát, ahonnan már nem tudok visszazuhanni - és ezel a jóleső biztonsággal tekintek alá most is a mélységre, de ezzel a reménnyel nézek felfelé is...

(...)

szeretek kószálni, céltalanul bolyongani, és közben megfigyelni a sors és akarat hatásait körülöttem, nézni az üresség táncát, a csendet és a napfényt

ilyenkor a sok névtelen, világmegváltó csavargó szelleme vezet utamon, és egy pillanatra talán magam is szellemmé válok, nincstelen lélekké - azzá, ami vagyok

és innentől kezdve nincs többé "világ", mert valójában soha nem is volt - csak a lét és a lüktető természet

*



mind közül ez a legkedvesebb kép nekem, amit készítettem a húsvét alatt
- többet nem is tudok erről mondani


*

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

tetszett a bejegyzésed, a közvetlen elbeszélésével - a zenei témaválasztással és a saját fotóval együtt (egyenként is) - nyilván azért, mert nálam is ezek az állapot keresések és megközelítések dominálnak
- mégis egy kissé meglepő, hogy szemléleti értékrendeket is figyelembe veszel, (illúzió és nem illúzió megállapítására)
az "üresség" analóg állapotait, közelebbinek érzem a végtelen tükör meditatív 'azonosság' felfogásával, mert ami nem azonosként (megértésként) jelentkezik ebben az érzetben a 'tudattól', az még a valamilyen felhasználtság érték szempontját alkalmazza, persze mindig jó okkal, egy x kiindulópont számára

- az abszolút egész számára, gondolom nincsenek határok és kivételek, ami nem ehhez tartozna, így maga az az érzet, hogy valami nem azonos ezzel, legfeljebb a változtatandóság motivációjában tart, a dezintegráció és dementia szétesésétől, vagy a gyönyörérzet nem emberléptékű "szörnyethalásától"

- talán azért is van szükség, a "tökéletlenségek" alacsonyabb rendűségének értékfogalmi rendszereire, hogy az 'extrém tiszta' megismerés ne haljon bele a határtalanság euforikus szabadságának szépségérzeteibe, - konkrétan megélhetetlen abszolútumaiba - a megérzés-megértés teljesség élményei, tapasztalataim szerint feloldják (feledik) a viszonylagosságok elégtétel érzéseit - folytonos újjászületésekben, közvetlen kapcsolatot keresve az élet és a lét között - üdvözlettel HI