Az Üresség: akár a Teljesség.




*

*

Mahā-Mādhyamaka [#600] előadás-vázlat


*

svabhāva [स्वभाव] (śūnya): ön-természetű (üresség) 
 Theravāda - satipaṭṭhāna
[rang stong]


A madhyamaka analízisének értelmében ezek nem valóságos létezők (sem ez, sem az- ez is, az is):



- samvrti-satya (sz. "elrejtett igazság") létrégiója




- individuális pszicho-fizikai ego (sz. "ahankára", karma és kauzalitás)


- Parikalpita-svabhāva (sz. "elképzelt, posztulált alaptermészet"): 
a partikuláris tudatfolyamatok által, a fogalmi megkülönböztetésből létrejövő  illúzió (ignorantia divisiva)


- Paratantra-svabhāva (sz. "mástól függő, alávetett alaptermészet"): 
függő keletkezés illúziója (pratītya-samutpāda, sz. "okozatiságtól [mint előfeltételektől], ti. nem önmagától való létrejövés")


- Négy Nemes Igazság 

- Trilaksana






parābhāva (śūnya): más [valóságos]-természet[ű] (üresség[e])
[gzhan stong]


 Mahā-Mādhyamaka - Yogācāra
 
Lét / Valóság / Nagy-Én / Önmaga / Brahman-Átman / Nagy-Üresség / Tiszta Tudat / Zen


- paramārtha-satya (sz. "az abszolút, feltétlen igazság") létrégiója

- pariniśpanna-svabhāva (sz. "valódi léttel rendelkező, valóságosan létező alaptermészet")



- nonduális, Teljes Tiszta Tudat


- fogalmilag megragadhatatlan [तथाता - tathātā, sz. "olyanság"]



- minden ellentét egybeesése (coincidentia oppositorum)

- Önmaga (sz. "átman")


- tökéletes nyugalom, béke és mindentől való függetlenség


- Abszolútum
____________________________


*

Nincsenek megjegyzések: