Az Üresség: akár a Teljesség.




*

*

Cittavritti (lat. animadverto)


*

Illusztráció az elmeműködés természetéhez.

*


*

A Nagy-Üresség (kontúrok)

*

Niralamba (निरालम्ब)
Arupa (अरूप)
Anantapara (अनन्तपार)
Para (पर)
 Amala (अमल)
Atimaya (अतिमाय)
Advaya (अद्वैत)
Purnata (पूर्णत्व)
Atiindriya (अतीन्द्रिय)
Svabhu (स्वभू)



*

______________________
Niralamba
Támaszték-nélküli
Független
Társtalan
Ön-támasztott
Egyedüli

Arupa
Formátlan

Anantapara
Végtelen [kiterjedésű]
Határtalan [kiterjedésű]

Para
[A] Más[ik]

Amala
Tiszta 

Atimaya
Illúzión-túli

Advaya
Nem-kettős [Egységes]

Purnata
Teljesség

Atiindriya
Érzékszerveken Túli

Svabhu
Magában Létező

*

A Kapu


*

„Valaki eljött a Prófétához - Isten áldja meg őt és adjon neki üdvösséget! - és így szólt: 

Ó, Isten küldötte! Jelölj meg nekem egy olyan cselekedetet, amelyért, ha megcselekszem, szeretni fog az Isten és szeretni fognak az emberek! 

Ő így válaszolt:

Mondj le erről a világról, akkor szeretni fog az Isten, és mondj le mindarról, ami az embereknél van, és szeretni fognak az emberek.”

*



*

A Szent Könyvekről

*

Egy Szent Könyv minden egyes sora Beavatás, 
ha olvasója lemondott önmagáról.

__________

Ám amíg valaki szubjektív elképzeléseihez és a síkvilág konvencióihoz ragaszkodik,
csak a felszínt látja a rejtett helyett, és a tiszta, világos, 
magyarázatra nem szoruló szöveg is homályban marad számára
- még ha minden nap újra és újra fejből recitálja is azt. 

*

"Amikor éjszaka van minden élőnek, akkor az önmagán uralkodó egyén ébren van; 
amikor az élők ébren vannak, a tisztán látó bölcsnek éjszaka van."

भगवद्गीता, II.69

*

(at.1.)

ad1.
az, hogy a hétköznapi-érzékszervi tudat előtt megjelenő dolgok a tradíció szerint oszthatatlan és kiterjedés nélküli "atomokból állnak", valójában azt jelenti, hogy nem anyagi szubsztanciákról van szó, hanem dimenzió nélküli tudattartamokról, melyek illzóriusan tűnnek reálisnak és objektívnak: valójában nincs a megfigyelő tudatától független létük: ami létet ad nekik, az a tudatlanság (avidya): a valódi ok[ok]ról való nemtudás, illetve másképpen: a tévesen valódi okoknak vélt tudás

ad2.
különbséget kell tenni a végtelen üresség (a lét) és a véges (formai) üresség között (nem-lét) [yogacara]

ad3.
az elfedett létrégiójú valóság koegzisztál az igazsággal

ad4.
okkazionalista elmélet, függő keletkezés (....)

علم الكلام



*





*